مذاکرات هسته‌‌ای نشان دهنده قدرت نرم ایران در عرصه جهانی است
کد خبر: 3084029
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
امام جمعه رشت:

مذاکرات هسته‌‌ای نشان دهنده قدرت نرم ایران در عرصه جهانی است

گروه سیاسی: امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیای غرب مجبور است مرحله به مرحله حق ملت ایران را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌‌ای نشان‌دهنده قدرت نرم ایران در عرصه جهانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌‌الله زین‌‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 14 فروردین در خطبه‌‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه مردم ایران طرفدار اسلام ناب محمدی(ص) هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامیدند، یعنی اینکه بر همه تکلیف است که از دولت و تیم هسته‌ای حمایت کنند و حامی دولت و مطیع ولی امر مسلمین باشند.

وی با بیان اینکه حکومت‌های الهی با حکومت‌‌های غیر الهی متفاوت است، افزود: حکومت‌های الهی باید استعدادهای مادی و معنوی مردم را شکوفا کنند، اما در حکومت‌‌های دیکتاتوری و غیر الهی منافع شخصی اصل است و ملت حقی ندارد.

امام جمعه رشت خدمت به مردم و تامین معیشت آنها را از جمله وظایف انبیاء الهی دانست و تصریح کرد: حکومت الهی باید زمینه زندگی آبرومندانه را برای مردم فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به منابع سرشار نفت و گاز در ایران اشاره کرد و متذکر شد: اگر دشمنان مردم ایران را تحریم نکرده بودند، زندگی بهتری نسبت به دیگران در منطقه داشتیم.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان ایران زندگی مرفه با تسلیم شدن در مقابل استکبار را نمی‌ خواهند، اضافه کرد: ملت ایران طی 36 سال گذشته محرومیت‌های زیادی را از سوی دشمنان تحمل کرده است، اما این مردم تربیت شده مکتب امام حسین(ع) هستند و زیر باز زور و تسلیم نمی‌روند.

آیت‌الله قربانی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا و متحدان اروپایی‌اش ایران هسته‌ای را پذیرفته‌اند، گفت: آمریکایی که حاضر نبود ایران حتی یک دستگاه سانتریفیوژ داشته باشد، حال حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت شناخته و امروز حاضر شده‌ قبول کند که ما پنج هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دنیای غرب مجبور است مرحله به مرحله حق ملت ایران را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: آمریکا حاضر شده رژیم صهیونیستی، عربستان و کنگره آمریکا را از دست بدهد تا با ایران توافق کند. در واقع مذاکرات هسته‌‌ای نشان‌دهنده قدرت نرم ایران در عرصه جهانی است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «انرژی هسته‌‌ای حق مسلم ماست و نمی‌‌توانیم از آن دست بکشیم».

وی با تأکید بر اینکه دیپلمات‌‌های ایرانی در مذاکرات هسته‌‌ای بیدار و آگاه هستند، خاطرنشان کرد: لغو تمامی تحریم‌‌ها در توافق هسته‌ای خواست ملت ایران است و لذا دیپلمات‌ها باید با دقت و هوشیاری ترفندهای دشمنان را شناسایی کنند و آنان را در زیاده‌خواهی‌شان ناکام بگذارند.

امام جمعه رشت به حمله هواپیماهای عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: یمنی‌‌ها امروز تنها هستند و دنیای اسلام به غیر از ایران، عراق و سوریه علیه شیعیان یمن متحد شدند و تاکنون بیش از 800 نفر را شهید و یک‌ هزار نفر را مجروح کردند؛ لذا امیدواریم کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند.

captcha